Je běžné, že policie při vyšetřování komplikovaných případů využívá pomoci spiritualistických médií. Ale není zaznamenán jediný případ, kdy by médium přispělo k vyřešení případu. Flora Hansenová sama sebe nazývá spiritualistickým médiem. Už řadu let si vydělává na živobytí tak, že ostatní...
číst celé
Je běžné, že policie při vyšetřování komplikovaných případů využívá pomoci spiritualistických médií. Ale není zaznamenán jediný případ, kdy by médium přispělo k vyřešení případu. Flora Hansenová sama sebe nazývá spiritualistickým médiem. Už řadu let si vydělává na živobytí tak, že ostatní přesvědčuje, že umí mluvit s mrtvými. Jednoho srpnového večera slyší ve zprávách o děsivé vraždě v ústavu pro dívky se sklony k destruktivnímu chování. Flora Hansenová se rozhodne, že zavolá policii a oznámí, že se jí podařilo kontaktovat ducha mrtvé dívky.
Z vyšetřování jednoznačně vyplývá, že pachatelem tohoto činu je jedna z chovanek ústavu, "hodná" a tichá dívka, která z ústavu utekla tu samou noc, kdy byla spáchána vražda. Když Joona Linna začne pátrat v její minulosti, objeví, že to s tou její dobrotou nebude až tak horké.
Joona už strávil na místě činu víc času než kterýkoliv jiný detektivní inspektor. Ale stále má pocit, že tu ještě neskončil, že je tu ještě něco, co musí vidět. Než odejde z toho hrůzostrašného pokoje, musí objevit detail, jehlu v kupce sena, po jejíž niti je možno se vydat dál. Dívá se na dívku v posteli. Její bledá pleť stále vyzařuje slabé teplo. Ruce má semknuté na obličeji, jako by si hrála na slepou bábu a zrovna pikala. Opatrně se nad ní nakloní a zjistí, že pod nehtem ukazováčku na levé ruce něco je. Vypadá to jako tmavočervené zrnko písku nebo úlomek rubínu.
Zamrká a pokusí se zaostřit pohled. Je obtížné se soustředit na drobounké červené zrnko v pokoji pokrytém stříkanci krve, ale nevzdává se, naklání se víc a víc, až ucítí sladkou vůni. A náhle pochopí, co je ta věc pod nehtem.
Hon na pachatele je plný nečekaných a násilných zvratů. Zdá se, že každá nalezená odpověď vede k dalším záhadám a to, co se zdálo být jednoduché, je v příštím okamžiku plné slepých uliček.
Ačkoliv pátrání dospělo do mrtvého bodu, policie dál ignoruje telefonát Flory Hansenové. Nejdříve za svou informaci žádala peníze, ale teď už jen stále úpěnlivěji žádá, aby ji prostě vyslechli.
schovat popis
Recenze
Není co dodat. Těším se na další knihu ze série.
V léčebně pro dívky začíná rychlým spádem příběh plný násilí, krve a akce, který musí objasnit Joona Linna. A když se ke ztracené dívce přidává i ztracené dítě, nenechá pátrání nikoho v klidu. Podaří se pachatele odhalit včas? O co tu vlastně jde? Kdo je vrah, kdo je oběť. Poslední třetina knihy je dechberoucí!
Děj popisovat nebudu, protože si ho každý může přečíst v popisu třeba tady na Megaknihách. Co se mi na knihách Keplera líbí, jsou krátké kapitoly, spád, čtivost a náměty. Knížky téhle dvojce vždy otevřu, a pak už jen čtu a čtu a čtu ... takřka bez přestávek až do konce. Opravdu super čtení!
* děj nás zavede do ústavu pro takové divné děti, kde se v minulosti děly všemožné divné věci;
* děj je opět typicky keplerovsky temný a tajemný;
* někdy mám pocit, že seveřani nejsou normální (tedy soudě podle témat, které Kepleři sepisují);
* doufám, že se knížkám bude dařit dobře a vydavatel bude mít důvod vydávat knížky dále, protože to stojí za to!
Bohužel pro mě už žádná jiná knížka od těchto autorů nedosáhla úrovně Svědkyně ohně. Ale tato knížka je naprosto skvělá.
Opět se jedná o komplikovaný příběh, ke kterému je třeba i různých médií apod. Jde o další Keplerovskou klasiku, která se naprosto dokonale čte. Během čtení jsem byla napjatá a moc jsem se těšila jak to všechno vlastně dopadne.
Perfektní detektivka tak, jako jsme tomu u Kepleta zvyklí.