Autorky vytvořily dětem blízké pohádkové příběhy, a to na nejčastěji procvičované skupiny hlásek. Kniha je pomocníkem při procvičování správné výslovnosti. Během logopedického nácviku se postupuje od slabik, slov přes říkanky až k vyprávění. Jestliže dítě zvládá hlásku v říkance, je potřeba...
číst celé
Autorky vytvořily dětem blízké pohádkové příběhy, a to na nejčastěji procvičované skupiny hlásek. Kniha je pomocníkem při procvičování správné výslovnosti. Během logopedického nácviku se postupuje od slabik, slov přes říkanky až k vyprávění. Jestliže dítě zvládá hlásku v říkance, je potřeba upevnit ji v delším celku. Nejvhodnějším textem pro děti tohoto věku jsou pohádky. Vyprávěním nad pohádkou, resp. povídáním pohádky podle návodného obrázku děti nenásilně slova procvičí a častým vyprávěním zafixují v řeči.
Knížka je určena dětem předškolního a mladšího školního věku (5–8 let), které si osvojují správnou výslovnost. Mohou ji využít logopedi, rodiče i učitelky mateřských škol.
Mgr. Ilona Eichlerová a Mgr. Jana Havlíčková jsou klinické logopedky, autorky knihy Já mám v krabici cukr a krupici (Portál, 2009) a Velkého logopedického pexesa 1–3 (Portál, 2011).
schovat popis
Recenze
V knize je padesát šest pohádek, jednotlivé pohádky jsou klasické i moderní a díky kombinaci netradičních slov (aby se procvičila hláska v určité pozici) jsou originální. Myslím si, že se dají číst i jako normální pohádky, aniž by se upevňovala výslovnost nějaké hlásky.
Pěkné a nápadité příběhy, sv knize jich je okolo padesáti, možná trochu víc. Děti moc bavily, jsou nápadité, vtipné, ilustrace k nim jsou moc hezké a výstižne. Moc se nám líbí, čtou se stále dokola. Jen je potřeba mít dobře rozsvícené hlasivky, některé ty příběhy mi daly zabrat!
No. Není to spatne! Ale přiznávám bez mučení, že ty logopedické písničky mi přišly tedy lepší a zábavnější, tohle už dost připomíná učení a děti k tomu nemohu nalákat.
Udalen je to ale hezky, vypadá to moc příjemně, snad děti ještě přemluvim...