Kategorie

Životní styl v informační společnosti

260 běžná cena 322 Kč

Odesíláme do 5 až 7 dní
Poštovné jen 49
nejnižší v ČR

Nakladatel: UJAK Praha
ISBN: 978-80-7452-119-5
Rok vydání: 2016
Jazyk: Čeština
Vazba: brožovaná
Počet stran: 176

Nákupem získáte sběratelskou záložku

Limitovaná sběratelská záložka

Předložená práce se zabývá nesporně zajímavým a aktuálním tématem komputerizace české populace a průnikem informačních technologií do diferencované struktury životních stylů. Má vysokou informační hodnotu a může být i podkladem pro diskuse a zamýšlení nejen v sociologii životního stylu a médií, ale zejména v sociologii výchovy a v pedagogických disciplínách, zaujme při analýze vztahů generací i při studiu problémových až deviantních jevů. Určitě přináší také podněty pro sociologii politiky zejména s nárůstem rozvoje různých politických hnutí a akcí zprostředkovaných i vyvolávaných právě s využitím informačních sítí. Autorka se opírá o bohatý seznam literatury, využívá však především dat empirických šetření. Hlavním metodologickým pilířem práce je tzv. druhotná analýza a interpretace výzkumů, a to zejména těch, na nichž se podílela. Velkou pozornost zasluhuje teoretický vstup a zarámování problematiky v němž se čtenář seznámí s problematikou přístupů k „vzdělanostní“ a „informační společnosti“ a především pak s úlohou nových informačních a komunikačních technologií, s generačním vývojem jejich užívání, s pozitivními i kriticky reflektovanými dopady. Jsou zde tak rozebírány přístupy k životnímu způsobu a životnímu stylu. V centru pozornosti se pak ocitají hodnoty, hodnotové orientace a aktivity v čase. Velká pozornost je věnována sociálnímu rozměru života a vývoji životního stylu, a to jak historicky, tak v životních etapách jedinců. Velmi přínosný je pro čtenáře výklad a využití náročné metodologie, a to využití faktorové a clusterové analýzy k utváření typologie. A i v tomto smyslu lze za završení práce považovat pasáže věnované empiricky zkonstruovaným sedmi typům životních stylů. Autorka pak cílí z hlediska tématu své práce především k popisu a analýze využívání informačních a komunikačních technologií v rámci takto zkonstruovaných typů životního stylu, z nichž tzv. „kyber rozvojový životní styl“ pokládá za nositele společenské dynamiky.
Proč jsme tak levní?
Tato knížka je o 19% levnější než jinde. Díky čemu držíme ceny tak nízko?
Vyladili jsme logistiku
Mákli jsme si. Naše sklady a distribuční cesty fungují efektivně.
Šetříme na reklamě
Místo drahé reklamy vám radši dáme lepší služby. A taky nižší ceny.
Na dopravě nerýžujeme
Velké e-shopy si zvyšují marži vyšší cenou dopravy. U nás máte dopravu za 39.
Díky tomu vám dáme knihu Životní styl v informační společnosti jen za 260 Kč.