Ondřej Štindl

1966

Kariéra českého spisovatele Ondřeje Štindla začala někdy v době Sametové revoluce v roce 1989. V této době se Štindl rozhodl založit vlastní rádio, jehož název byl inspirován jeho lokací, které by podávalo svým posluchačům nejnovější informace. V roce 1990 se rádio poprvé rozeznělo na éterových vlnách, v této době stále ilegální rádio získalo o několik měsíců později licenci. Dříve známé jako Rádio Stalin je dnes zapsáno do podvědomí Čechů jako známé "Rádio 1", fungující do dnešních dní. Také dnes z něj můžete čas od času slyšet Ondřeje Štindla. Ten se kromě svého podílu na tomto rádiu věnuje také žurnalistice a to od 90. let, za svou kariéru psal například pro Lidové noviny, ale i BBC. V roce 2012 poté Štindl vydal knihu "Mondschein", sci-fi román o následcích, kterým lidstvo čelí po katastrofě.

Recenze knih autora


Obrázek knihy
Matěj napsal/a o Mondschein
Řemeslně víc než slušně odvyprávěný příběh originální maximálně tak mixem již viděného, respektive čteného. Žádný velký realismus nebo psychologie se nekoná, vzhledem ke stylu knihy to zamrzí hlavně u té psychologie postav, která sice zdánlivě má dostatek prostoru, ale nijak zvlášť se nerozvijí - všechny postavy jsou v podstatě jen šachovými figurkami na šachovnici, kterou z obou stran ... číst celéovládá autor.
27/03/2020
Obrázek knihy
This book is very helpful. I have been searching for a good basic book to learn Czech for quite some time and Easy Czech definitely gets you right in there and working on it. You don't need to be in a class. The book is very self explanatory. Having a friend or spouse or dog to talk to will help you practice. ;)
21/11/2019
Obrázek knihy
Aoishiro napsal/a o K hranici
Štindl to se slovy, větnou skladbou a prací s posmutnělými emocemi umí, o tom žádná. Čistě z češtinářského hlediska je radost to číst. Jen je třeba se dokázat naladit na tu jeho svébytnou melancholicky-depresivní osudovou vlnu "něčeho většího, čemu sice lze vzdorovat, ale nakonec stejně nezbývá než se poddat", kterou variuje snad ve všech svých dílech bez ohledu na formát či žánr. **br*... číst celé*
Trio zdejších příspěvků stojících na pomezí povídky a novely má však i jeden velký zápor, který z tohoto přístupu plyne. Pokud vám jde o příběh, dějový oblouk a takové ty "serepetičky", tak zde nepochodíte. Není problém, že by tu nebyly. On je paradoxně problém v tom, že se o ně autor snaží, ale není to jeho silná stránka a tak to v tomto ohledu hapruje. Naopak pocity či pražské především vyšehradské genius loci mu sednou nebývale.

V neposlední řadě je třeba zmínit i to, že s ohledem na formát platí, že ne každý z příběhů má stejnou úroveň kvality. Na druhou stranu jsou styly natolik rozdílné, že pořadí lepších/horších se bude čtenář od čtenáře dost lišit. Což je vlastně dobře.
6/11/2018