Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka
(AUČCJ) je prvním reprezentativním materiálem tohoto sdružení.
Obsahuje příspěvky, z nichž většina zazněla na pravidelných
setkáních asociace v letech 2004–2005. Tematické rozpětí příspěvků
velmi dobře znázorňuje šíři problematiky, jíž se...
číst celé
Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka
(AUČCJ) je prvním reprezentativním materiálem tohoto sdružení.
Obsahuje příspěvky, z nichž většina zazněla na pravidelných
setkáních asociace v letech 2004–2005. Tematické rozpětí příspěvků
velmi dobře znázorňuje šíři problematiky, jíž se asociace zabývá.
Příspěvky nejsou věnovány pouze samotné výuce češtiny jako cizího
jazyka, resp. češtiny pro cizince, ale také sociokulturním
aspektům, které s výukou češtiny jako cizího jazyka přímo
souvisejí, ukázkovým hodinám, pracovním seminářům a vystoupením
členů, kteří se zabývali konkrétními didakticko-metodickými
otázkami.V neposlední řadě může být, zvláště pro začínající
učitele, cenná bibliografie, která některé texty doprovází.
Sborník je podle obsahového zaměření rozdělen do 5 oddílů.
První část je spíše teoretická, druhá a třetí se zabývá
sociokulturními aspekty výuky češtiny jako cizího jazyka, jednak u
studentů se slovanským mateřským či výchozím jazykem a jednak
seznamuje s obtížnostmi výuky u studentů z Asie. Čtvrtý oddíl
přináší praktické ukázky věnované práci s textem, cvičením,
poslechu a celkovému didakticko-metodickému přístupu. Pátý oddíl
podává informace o problematice výuky dětí imigrantů. Sborník
uzavírá příspěvek pojednávající o vytvoření prvního manuálu češtiny
pro cizince bez znalosti latinky.
Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka
(AUČCJ) je prvním reprezentativním materiálem tohoto sdružení.
Obsahuje příspěvky, z nichž většina zazněla na pravidelných
setkáních asociace v letech 2004–2005. Tematické rozpětí příspěvků
velmi dobře znázorňuje šíři problematiky, jíž se asociace zabývá.
Příspěvky nejsou věnovány pouze samotné výuce češtiny jako cizího
jazyka, resp. češtiny pro cizince, ale také sociokulturním
aspektům, které s výukou češtiny jako cizího jazyka přímo
souvisejí, ukázkovým hodinám, pracovním seminářům a vystoupením
členů, kteří se zabývali konkrétními didakticko-metodickými
otázkami.V neposlední řadě může být, zvláště pro začínající
učitele, cenná bibliografie, která některé texty doprovází.
Sborník je podle obsahového zaměření rozdělen do 5 oddílů.
První část je spíše teoretická, druhá a třetí se zabývá
sociokulturními aspekty výuky češtiny jako cizího jazyka, jednak u
studentů se slovanským mateřským či výchozím jazykem a jednak
seznamuje s obtížnostmi výuky u studentů z Asie. Čtvrtý oddíl
přináší praktické ukázky věnované práci s textem, cvičením,
poslechu a celkovému didakticko-metodickému přístupu. Pátý oddíl
podává informace o problematice výuky dětí imigrantů. Sborník
uzavírá příspěvek pojednávající o vytvoření prvního manuálu češtiny
pro cizince bez znalosti latinky.
schovat popis
Recenze