Tři studie obsažené ve čtrnáctém čísle Sešitu vzešly z příspěvků na konferenci Mezi Východem a Západem. Jak se v poválečném Československu psalo o výtvarném umění?, která se konala v listopadu roku 2012 na půdě pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové. Milena Bartlová v textu Punkva. Kde je...
číst celé
Tři studie obsažené ve čtrnáctém čísle Sešitu vzešly z příspěvků na konferenci Mezi Východem a Západem. Jak se v poválečném Československu psalo o výtvarném umění?, která se konala v listopadu roku 2012 na půdě pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové. Milena Bartlová v textu Punkva. Kde je marxismus v českých dějinách umění? zkoumá osudy marxistické metody v českém poválečném dějepisu umění. Jan Wollner se ve studii Prostor k rozlišení pokouší rekonstruovat diskusi o prostoru, jež se odehrávala v šedesátých letech kolem Jana Patočky. Martina Pachmanová upírá pozornost na Chalupeckého psaní o ženách a ženskosti v umění. Studie doplňuje rozhovor s Rostislavem Šváchou, věnovaný vývoji metodologie českého dějepisu umění po roce 1948. Číslo uzavírá recenze knihy Tiché revoluce uvnitř ornamentu Lady Hubatové-Vackové od Tomáše Jirsy.
schovat popis
Recenze