Primárním cílem knihy je osvětlit IT manažerům, jak řídit podnikovou informatiku, aby se stala kvalitním partnerem byznysu a aby pomohla zvýšit konkurenceschopnost podniku. Sekundárním cílem je naznačit byznys manažerům, jak využít informační technologie ke zvýšení výkonnosti podniku, resp....
číst celé
Primárním cílem knihy je osvětlit IT manažerům, jak řídit podnikovou informatiku, aby se stala kvalitním partnerem byznysu a aby pomohla zvýšit konkurenceschopnost podniku. Sekundárním cílem je naznačit byznys manažerům, jak využít informační technologie ke zvýšení výkonnosti podniku, resp. veřejné instituce a jak spolupracovat s IT manažery, aby IT dobře podporovaly dosažení podnikových cílů.
Text je rozdělen do čtyř oddílů.
Oddíl A „Podniková informatika – komponenty, principy, modely“ objasňuje základní komponenty podnikové informatiky a principy a modely řízení podnikové informatiky, které se postupně formovaly v průběhu uplynulého půlstoletí.
Oddíl B „Řízení výkonu podnikové informatiky“ se nejprve zaměřuje na vysvětlení principů řízení výkonnosti hospodářských organizací a poté ukazuje, jak tyto principy aplikovat na podnikovou in-formatiku. Čtenář se zde také seznámí s nejlepšími praktikami řízení podnikové informatiky dle standardů CobiT, resp. ITIL. Vyvrcholením oddílu je popis referenčního modelu řízení podnikové informatiky nazývaného ITGPM (IT Governance and Performance Management).
Oddíl C „Úlohy řízení podnikové informatiky“ je zaměřen na vybrané úlohy strategického a taktického řízení podnikové informatiky – na tvorbu a realizaci informační strategie, na řízení informatických služeb, na outsourcing a na řízení ekonomiky podnikové informatiky.
Závěrečný oddíl D obsahuje přílohy. V přílohách jsou uvedeny vzory dokumentů, které se využívají při strategickém a taktickém řízení podnikové informatiky.
schovat popis
Recenze