Publikace Pedagogický proces a jeho řízení se věnuje této základní činnosti školy. Je to právě česká škola, která je v poslední době konfrontována se změnami ve společnosti a která se dostává do nezáviděníhodného postavení. Na jedné straně je po škole požadována kontinuita, vedení žáků k tradičním hodnotám sloužícím veřejnému zájmu, na druhé straně je jí vyčítána setrvačnost, vzdalování se od života a pomalá reakce na požadavky zaměstnavatelů. Nelze nyní odhadnout, zdali právě tento neoliberální pohled nutící školu reagovat na módní krátkodobé vlny a neumožňující jí věnovat se skutečné kultivaci žáků nakonec převáží. Jisté je, že velká část společnosti o škole příliš neuvažuje, popř. se nechává ovlivňovat zkresleným mediálním obrazem.
Publikacese obrací na široké publikum z kruhů pedagogických i nepedagogických se zcela jasným záměrem – získat pro popisovanou a analyzovanou problematiku co nejširší počet spřízněných duší. Částečně vychází z textu Pedagogický proces a jeho řízení (Trojan, 2012), publikace je ovšem jinak strukturována a v neposlední řadě jsou reflektována aktuální témata odrážející situaci první poloviny roku 2014.
Kniha je určena:
- ředitelům škol a ostatním pedagogickým pracovníkům,
- studentům fakult vzdělávajících učitele,
- pracovníkům státní správy zabývajícím se školstvím, politikům, inspektorům i zřizovatelům škol,
- rodičům žáků.
- Nakladatel: Wolters Kluwer ČR, a.s.
- Kód:
- Rok vydání: 2014
- Jazyk: Čeština
- Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
- Počet stran: 92
- Šířka balení: 15.7 cm
- Výška balení: 23.2 cm
- Hloubka balení: 0.7 cm
- Váha balení: 148 g
Recenze