Jak obehrát železnou oponu - Počítačové hry a participativní kultura v normalizačním Československu
Popis produktu
Objevte unikátní příběh počítačových her za železnou oponou!
Jak obehrát železnou oponu přináší fascinující vhled do dosud opomíjené historie počítačových her v Československu během 80. let. Tento titul je nezbytnou četbou pro všechny, kdo chtějí pochopit nejen herní kulturu, ale i šíři politických a kulturních souvislostí té doby.
Kniha Jaroslava Švelcha, která vychází ze čtyřiceti rozhovorů a bohatých archivních zdrojů včetně dochovaných her, odhaluje, jak místní amatérští programátoři vytvářeli jedinečnou herní scenérii v období normalizace. Nešlo jen o zábavu - hry se staly prostředkem osobního vyjádření i politického aktivismu. Díky originálním příběhům o pašování počítačů, využití organizací jako Svazarm nebo Pionýr a kreativní domácí produkci her nabízí kniha nový pohled na historii počítačového hobby a mediální kultury v Československu.
Zejména pak podrobný rozbor hry Dobrodružství Indiana Jonese, v níž hráč bojuje proti komunistickým složkám, dokládá, že českoslovenští tvůrci byli průkopníky ve využívání videoher jako nástroje pro zpracování komplexních témat a názorů.
Proč si tuto knihu pořídit?
- Originální pohled na dějiny počítačových her v regionu, který byl dosud přehlížen.
- Unikátní kombinace historiografie a mediálních studií, která obohatí vaše znalosti nejen o gamingu, ale i kultuře a společnosti té doby.
- Prvotřídní výzkum založený na mnoha autentických rozhovorech a dobových materiálech.
- Inspirativní ukázky politického aktivismu skrze počítačové hry, které dokazují sílu a kreativitu tehdejších tvůrců.
- Příběhy zapálených nadšenců, kteří překonávali tehdejší omezení a tvořili na hranici možného.
Hlavní vlastnosti knihy
- Autor: Jaroslav Švelch, renomovaný odborník na mediální a herní kulturu.
- Obsah: Podrobná studie počítačových her v Československu 80. let, včetně historických a kulturních souvislostí.
- Formát: Kvalitně zpracovaná kniha, která je ideální pro každého zájemce o historii, hry a společenské dějiny.
- Výzkumný přístup: Založený na rozhovorech, archivních dokumentech a analýzách dochovaných her.
- Unikátní obsah: Mapuje nejen hobby, ale i politický a kulturní význam videoher v době normalizace.
Nakupte společně
- Mohlo by Vás také zaujmout
- Další knihy autora
- Další zboží nakladatele
- Naposledy prohlédnuté
Sběratelské záložky
Podobní autoři
České osobnosti na návštěvě v Megaknihách!
Návrh štítků k produktu
Navrhněte maximálně 5 klíčových slov (štítků) k tomuto produktu.
Za každý přidaný štítek musíte poté 5x ohodnotit štítky ostatních.
Nezapomeňte navrhnuté štítky uložit stisknutím tlačítka „Uložit přidané štítky“.
K této knize jste navrhli štítky:
Proč nakupovat u nás?
-
Největší skladové zásoby sortiment všeho druhu
-
Levná doprava doslova za pár kaček
-
Spokojení zákazníci známka kvality
-
Vyzvednutí kdekoliv místo vybíráte vy
-
Skvělá zákaznická podpora neváhejte zavolat
Hodnocení od zákazníků Heureka.cz
za posledních 90 dní
s obchodem
Kniha návstěv
Naposledy prohlédnuté
Velkoobchodní spolupráce
Pokud máte zajímavý sortiment, neváhejte nás oslovit. Nabízíme zajímavé odběry, rychlé platby a respektuplnou spolupráci.
velkoobchody@megaknihy.cz