Soubor 20 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni ZŠ. Slouží zejména k rozvoji slovní zásoby z oblasti přírodovědy. Publikace je rozdělena do tematických kapitol, které se věnují základním přírodovědným tématům, jako jsou obecné poznatky z...
číst celé
Soubor 20 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni ZŠ. Slouží zejména k rozvoji slovní zásoby z oblasti přírodovědy. Publikace je rozdělena do tematických kapitol, které se věnují základním přírodovědným tématům, jako jsou obecné poznatky z přírodovědy, rostliny, zvířata, typy krajiny, člověk a vesmír. Žáci se při práci s listy seznámí se základními pojmy, budou zlepšovat jazykové kompetence i logické myšlení. Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjejí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Prostor je věnován také mezipředmětovým vztahům. I když jsou pracovní listy primárně určeny pro žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ), lze je využívat i pro ostatní žáky, zejména ty se speciálními vzdělávacími potřebami. Předložené materiály jsou vhodné jak k individuální, tak ke skupinové práci. Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno několik jednoduchých úkolů pro žáky. Všechna zadání je možné doplňovat a rozpracovávat dle potřeby a individuálních možností žáka. S pracovními listy mohou žáci s OMJ pracovat se svými učiteli, asistenty, družináři, případně s rodiči či staršími sourozenci. Proto jsou listy doplněny stručnými metodickými pokyny a procvičovanou slovní zásobou. V závěru publikace je umístěn abecedně řazený slovník použité slovní zásoby. Na prázdnou linku za každým slovem si mohou žáci zapisovat význam slova v mateřském jazyce.
schovat popis
Recenze