Monografie Carsten-Petera Warnckeho podává stručný, ale přesto reprezentativní přehled o celém Picassově díle. Od modrého a růžového období v rané době, přes analytický a systematický kubismus, který vrcholí Avignonskými slečnami, přes klasicismus let dvacátých až k „žonglérství formy“ let...
číst celé
Monografie Carsten-Petera Warnckeho podává stručný, ale přesto reprezentativní přehled o celém Picassově díle. Od modrého a růžového období v rané době, přes analytický a systematický kubismus, který vrcholí Avignonskými slečnami, přes klasicismus let dvacátých až k „žonglérství formy“ let třicátých. Na ně pak navázalo snad nejznámější dílo století, Guernica, období portrétů jeho milenek „se dvěma obličeji“ a období, kdy se potýkal s problémem „umění a politika“. Závěr pak tvoří Picassovy práce inspirované slavnými obrazy straších mistrů, které zpracovával v nesčetných variacích a konečně pak jeho dodnes málo známá pozdní díla, v nichž tento „starý divoch“ sveřepě bojuje proti nadvládě abstrakce v umění, jako by chtěl ještě jednou světu dokázat, kdo že je nejvýznamnějším malířem současnosti.
schovat popis
Recenze