Katalog výstavy Double Fantasy zkoumá vztah mezi
představou ideální krajiny, vycházející z krajinomalby 17. a 18.
století a jejím použitím v současné fotografii. Beate Gütschow
vytváří montáží z velkého počtu snímků digitalizované kompozice,
které jsou na první pohled stejně skutečné jako obrazy...
číst celé
Katalog výstavy Double Fantasy zkoumá vztah mezi
představou ideální krajiny, vycházející z krajinomalby 17. a 18.
století a jejím použitím v současné fotografii. Beate Gütschow
vytváří montáží z velkého počtu snímků digitalizované kompozice,
které jsou na první pohled stejně skutečné jako obrazy Clauda
Lorraina či Nicolase Poussina. Jan Jedlička zachycuje na klasických
černobílých fotografiích téměř hmatatelnou přítomnost krajiny
toskánské oblasti Maremma v prolínání různých časových období.
Velkoformátové noční scenérie Michala Šeby krajinné výjevy
znejasňují a nabízejí divákovi možnost vlastní představivosti
přesně v duchu romantické tradice vidění. Bohatě ilustrovaný
katalog doprovází text autora koncepce a kurátora výstavy Petra
Nedomy a rozsáhlá studie Marie Rakušanové "Ideální krajiny v
archivu paměti".
schovat popis
Recenze