Publikace je pokračováním řady autorových prací o
výchově. V tomto případě je pokusem o hledání integrovaných kvalit
lidské osobnosti, ovlivňujících její celkový rozvoj. Reaguje na
známou koncepci tzv. Big Five, pokoušející se vymezit základní
integrované kvality, které by měl mít moderní člověk...
číst celé
Publikace je pokračováním řady autorových prací o
výchově. V tomto případě je pokusem o hledání integrovaných kvalit
lidské osobnosti, ovlivňujících její celkový rozvoj. Reaguje na
známou koncepci tzv. Big Five, pokoušející se vymezit základní
integrované kvality, které by měl mít moderní člověk a k nimž by
měla směřovat výchova. Autor polemizuje s touto koncepcí a nachází
celkem sedm základních integrovaných kvalit: hledání a nalézání
smyslu, adekvátní sebereflexi osobnosti a její utváření, životní
zaměření a charakter, orientaci ve světě, optimistickou životní
pozici, svobodu a odpovědnost a citovost a citlivost. Zároveň autor
předkládá vlastní pojetí výchovy k těmto kvalitám. Publikace je
určena jak odborníkům v oblasti pedagogiky a studujícím tohoto
oboru, tak širší veřejnosti, která v mnoha příkladech najde
odpovědi na řadu výchovných problémů.
schovat popis
Recenze