V historickém nahlížení na hudbu se setkáváme s
názorem, že dokonalý citový prožitek z hudebního díla má pouze ten,
kdo hudbě "rozumí". Atraktivnost a neutuchající zájem o hudební
pořady, při nichž je posluchačům rozkrývána specifičnost "hudební
řeči" velkých skladatelských osobností, svědčí o...
číst celé
V historickém nahlížení na hudbu se setkáváme s
názorem, že dokonalý citový prožitek z hudebního díla má pouze ten,
kdo hudbě "rozumí". Atraktivnost a neutuchající zájem o hudební
pořady, při nichž je posluchačům rozkrývána specifičnost "hudební
řeči" velkých skladatelských osobností, svědčí o tom, že umění
chápat a porozumět hudbě různých stylů, žánrů a epoch není doménou
jen hudebních profesionálů. Dnes již legendární cykly L. Bernsteina
s Newyorskou filharmonií či V. Neumanna s Českou filharmonií jsou
reprezentativním typem spojení hudební teorie a praxe na základě
analytického výkladu. Předkládaná kniha, v současnosti jediná
tohoto zaměření, provází čtenáře srozumitelnou formou širokou
problematikou hudební analýzy, jejímž smyslem je v nejobecnějším
slova smyslu odhalit, jak je skladba udělána, co je na ní cenné,
jedinečné, co vyjadřuje a sděluje.
schovat popis
Recenze