Kučera debutoval v roce 2000 sbírkou Samomluvy. V
tomto sympaticky útlém literárním prologu představil základní tón
své poezie: neokázalost. Kritika se shodla na tom, že Kučera
promlouvá tichým, soustředěným hlasem a že jeho básně jsou
máloslovné a křehké. Kdosi dokonce velmi přesně poznamenal,...
číst celé
Kučera debutoval v roce 2000 sbírkou Samomluvy. V
tomto sympaticky útlém literárním prologu představil základní tón
své poezie: neokázalost. Kritika se shodla na tom, že Kučera
promlouvá tichým, soustředěným hlasem a že jeho básně jsou
máloslovné a křehké. Kdosi dokonce velmi přesně poznamenal, že jeho
verše „jako by byly zaznamenány na voskovém válečku prvního
fonografu – stačí ho neopatrně uchopit a záznam je navždy ztracen.
A co zaznamenává Kučerova jehla? Jedná se, podobně jako v knížce
první, o drobné básnické záznamy; samomluvy i fragmenty hovorů,
připomínající básnický deník; jsou to úlomky z proudu času,
záchvěvy chvil, ony kolářovské „dny v rocích a roky v dnech“…
(Miloš Doležal)
Kučera debutoval v roce 2000 sbírkou Samomluvy. V
tomto sympaticky útlém literárním prologu představil základní tón
své poezie: neokázalost. Kritika se shodla na tom, že Kučera
promlouvá tichým, soustředěným hlasem a že jeho básně jsou
máloslovné a křehké. Kdosi dokonce velmi přesně poznamenal, že jeho
verše „jako by byly zaznamenány na voskovém válečku prvního
fonografu – stačí ho neopatrně uchopit a záznam je navždy ztracen.
A co zaznamenává Kučerova jehla? Jedná se, podobně jako v knížce
první, o drobné básnické záznamy; samomluvy i fragmenty hovorů,
připomínající básnický deník; jsou to úlomky z proudu času,
záchvěvy chvil, ony kolářovské „dny v rocích a roky v dnech“…
(Miloš Doležal)
schovat popis
Recenze