Ve třetím díle studií Časovost a smrtelnost jsou
předloženy tři vhledy do Heideggerovy myšlenkové cesty. V prvním se
obšírně sleduje a interpretuje Heideggerův pokus o dopracování
problematiky Bytí a času (1927) v jeho přednáškách Základní
problémy fenomenologie (1927).
Zde však Heideggerova...
číst celé
Ve třetím díle studií Časovost a smrtelnost jsou
předloženy tři vhledy do Heideggerovy myšlenkové cesty. V prvním se
obšírně sleduje a interpretuje Heideggerův pokus o dopracování
problematiky Bytí a času (1927) v jeho přednáškách Základní
problémy fenomenologie (1927).
Zde však Heideggerova fundamentální ontologie začíná narážet
na své vlastní meze, což posléze vede k postupné proměně
Heideggerova přístupu k otázce souvislosti času a bytí. První
výraznou podobu proměny Heideggerova myšlení pak sleduje v
základních rysech druhý překládaný vhled, který vychází z
Heideggerových Příspěvků k fi losofi i (1936). Třetí vhled pak na
základě Heideggerových textů konce 30. a ze 40. let 20. století
důsledně interpretuje dosah tohoto jinak promýšleného vztahu bytí a
času pro porozumění lidské smrtelnosti a počáteční zřejmosti.
Ve třetím díle studií Časovost a smrtelnost jsou
předloženy tři vhledy do Heideggerovy myšlenkové cesty. V prvním se
obšírně sleduje a interpretuje Heideggerův pokus o dopracování
problematiky Bytí a času (1927) v jeho přednáškách Základní
problémy fenomenologie (1927).
Zde však Heideggerova fundamentální ontologie začíná narážet
na své vlastní meze, což posléze vede k postupné proměně
Heideggerova přístupu k otázce souvislosti času a bytí. První
výraznou podobu proměny Heideggerova myšlení pak sleduje v
základních rysech druhý překládaný vhled, který vychází z
Heideggerových Příspěvků k fi losofi i (1936). Třetí vhled pak na
základě Heideggerových textů konce 30. a ze 40. let 20. století
důsledně interpretuje dosah tohoto jinak promýšleného vztahu bytí a
času pro porozumění lidské smrtelnosti a počáteční zřejmosti.
schovat popis
Recenze