Hraný debut vynikající české dokumentaristky čekal
na své uvedení dvacet let. Komorní příběh armádního důstojníka v
malém městě během jedné letní neděle natočila Vihanová s důrazem na
atmosféru a evokaci pocitu marnosti a banality okamžiků
neužitečného, promarněného života. Nadporučík Amošt cítí...
číst celé
Hraný debut vynikající české dokumentaristky čekal
na své uvedení dvacet let. Komorní příběh armádního důstojníka v
malém městě během jedné letní neděle natočila Vihanová s důrazem na
atmosféru a evokaci pocitu marnosti a banality okamžiků
neužitečného, promarněného života. Nadporučík Amošt cítí svoji
prázdnotu a podvědomě utíká do vzpomínek a představ, které s nimi
souvisí... Ubitý jednotvárností a neschopný vystoupit z
nesmyslnosti mechanicky naplňované existence v zakletém, odcizeném
světě zastaveného času (sugerovaném fascinujícím obrazem letním
sluncem spáleného a zchátralého města jako kulisy nudy a letargie,
zahnojené svobodárny, páchnoucího sklepa plného krysích terčů,
uzavřeného prostoru Okružní ulice), zosobňuje vnitřní situaci
člověka konce 60. let. Podstatným stylotvorným prvkem je střih,
udělující filmu osobitý „hudební rytmus, kompenzující jeho méně
výraznou dramatickou výstavbu. Ve scéně s pistolí je mistrovsky
popsán mechanismus odcizení.
schovat popis
Recenze