Psychoanalytická diagnóza jedné z největších ikon
světového filmu.Autorka, přední britská filmová teoretička a
průkopnice feministické kritiky, se pokouší o jakousi
psychoanalytickou diagnózu jedné z největších ikon světového filmu.
Vědomě se vzdává pokusu o ucelenou analýzu, kterou shledává u...
číst celé
Psychoanalytická diagnóza jedné z největších ikon
světového filmu.Autorka, přední britská filmová teoretička a
průkopnice feministické kritiky, se pokouší o jakousi
psychoanalytickou diagnózu jedné z největších ikon světového filmu.
Vědomě se vzdává pokusu o ucelenou analýzu, kterou shledává u
tohoto filmu za zbytečnou, ale věnuje se inovativnímu způsobu
vyprávění, nejednoznačnému zobrazení postav, které odporovalo
zavedeným postupům hollywoodské kinematografie. Mulveyová vnímá
film jako útok na diváka, na jeho pozornost, která je třeba k
odkrytí tajemství celého filmu, doslova k psychoanalýze hlavní
postavy, která je klíčem celého vyprávění. Pozornost věnuje také
politickému kontextu doby, v němž film vznikl a na nějž reaguje.
Kniha je opatřena doslovem filmové teoretičky Petry Hanákové.
schovat popis
Recenze