Asociál s pochroumanou duší nebo hysterka závislá na alkoholu a prášcích na spaní už nikoho nepřekvapí. Na tyto hrdiny jsme si už zvykli a jejich příběhy jsou mnohdy jako přes kopírák. Kolik ale znáte knih, kde jsou vyšinutí snad úplně všichni?
Jste závislí na napětí a milujete pochmurné příběhy ve stylu noir? Propadli jste děsivé kráse Hitchcockových filmů a baví vás nevyřčené? V tom případě vás tahle lahůdka z nakladatelství Domino plně uchvátí. Britská autorka Nuala Ellwood navázala na psychologické thrillery s „nespolehlivým vypravěčem“, ale bylo by laciné a chybné přirovnat její román „Co zbylo z mojí sestry“ k bestsellerům typu „Dívka ve vlaku“ nebo „Žena v okně“.
Ellwood vyrostla v rodině novinářů, a protože její otec měl bohaté zkušenosti coby válečný reportér, pojala svůj literární debut trošku jinak. Její hlavní hrdinka sice čím dál víc propadá alkoholu a práškům na spaní, ale to, co mění její psychiku, je mnohem hlubší. Kate posledních patnáct let strávila ve válečných zónách, kde se snažila objektivně psát o hrůzách války. K tomu připočtěte traumata z dětství a problémy s milencem a sestrou a hned máte narušenou postavu jako z učebnice pro psychiatry.
Přesto všechno vám bude Kate sympatická a vy jí budet držet palce, aby se nezhroutila pod tíhou toho, co na ni autorka naložila. Kate je bojovnice, která dělá všechno proto, aby svět byl lepším místem k životu. Autorka ví, o čem mluví, a je tak sugestivní, až vás vyděsí, jak moc Kate rozumíte. „Co zbylo z mojí sestry“ je napínavý thriller, skvěle napsaný psychologický román i úžasně promyšlená detektivka s několika zamotanými zápletkami. Tajemství a záhady se nabalují na sebe a vy nemůžete ani na chvíli polevit v ostražitosti.
Kniha je autentická, surová a zároveň i nesmírně dojemná. Pokud nemáte silné nervy a žaludky, raději se do ní ani nepouštějte. Zlo se tu předvede snad ve všech myslitelných podobách a vy si nejednou řeknete, zda to autorka už náhodou nepřehnala. Přehnala, ale to je na tom to nejlepší. „Co zbylo z mojí sestry“ je kniha, jakých není mnoho. Na své si přijdou ti, kteří mají rádi napínavé detektivky s řadou nečekaných zvratů, i ti, kteří dávají přednost „obyčejným“ příběhům ze života.
Autorka se s ničím a nikým nemazlí a její tempo vyprávění je tak rychlé, že nebudete stíhat. V tomhle thrilleru se toho děje tolik, že by to menším spisovatelům vystačilo na několik knih. Co je na knize výjimečné, to je rozpor mezi obsahem a stylem. To, o čem se píše, je nechutné, děsivé a odporné. Pokud byste knihu označili za horor, nikdo by nemohl nic namítat. S obsahem kontrastuje kultivovaný a vytříbený jazyk oproštěný od patosu. Autorka se snaží o co nejobjektivnější styl, ale paradoxně to s vámi zamává víc, než kdyby se vám podbízela.
Na své si přijdou i milovníci klasických detektivních křížovek, protože Nuala Ellwood si libuje ve dvojsmyslech a narážkách. Pokud jsou postavy náhodou upřímné a vy máte pocit, že mluví pravdu, mějte na paměti, že mohly podlehnout klamu anebo svým předsudkům. Současné činy ovlivňují dávné hříchy, křivdy i pouhá nedorozumění. Kate se předvede v několika rolích a nedokážu říci, která vás nejvíce osloví. Mě bavila Kate jako neohrožená novinářka i Kate coby oběť otce alkoholika. Stejně jako zločiny jsou tu důležité mezilidské vztahy a vy uvidíte, jak málo stačí, aby došlo k tragédii.
Recenze
Za mne spokojenost. Přečteno jedním dechem. Krásně popsán posttraumaticky syndrom ženy, která tráví časy ve válečných zónách. Musí to být opravdu šílené.
Alkoholiků nelituji a absolutně s nimi nesoucitim.
Je pravda, ze konec byl trochu moc překombinovany, ale mě se líbil, protože nestačilo jenom správně odhalit padoucha. Určitě doporučuji přečíst, nebudete litovat.
Kniha je velmi povedeným thrillerem, u kterého až do posledni chvíle nevíte, co je vlastně pravda a co je jen přelud chloré mysli.
Jste závislí na napětí a milujete pochmurné příběhy ve stylu noir? Propadli jste děsivé kráse Hitchcockových filmů a baví vás nevyřčené? V tom případě vás tahle lahůdka z nakladatelství Domino plně uchvátí. Britská autorka Nuala Ellwood navázala na psychologické thrillery s „nespolehlivým vypravěčem“, ale bylo by laciné a chybné přirovnat její román „Co zbylo z mojí sestry“ k bestsellerům typu „Dívka ve vlaku“ nebo „Žena v okně“.
Ellwood vyrostla v rodině novinářů, a protože její otec měl bohaté zkušenosti coby válečný reportér, pojala svůj literární debut trošku jinak. Její hlavní hrdinka sice čím dál víc propadá alkoholu a práškům na spaní, ale to, co mění její psychiku, je mnohem hlubší. Kate posledních patnáct let strávila ve válečných zónách, kde se snažila objektivně psát o hrůzách války. K tomu připočtěte traumata z dětství a problémy s milencem a sestrou a hned máte narušenou postavu jako z učebnice pro psychiatry.
Přesto všechno vám bude Kate sympatická a vy jí budet držet palce, aby se nezhroutila pod tíhou toho, co na ni autorka naložila. Kate je bojovnice, která dělá všechno proto, aby svět byl lepším místem k životu. Autorka ví, o čem mluví, a je tak sugestivní, až vás vyděsí, jak moc Kate rozumíte. „Co zbylo z mojí sestry“ je napínavý thriller, skvěle napsaný psychologický román i úžasně promyšlená detektivka s několika zamotanými zápletkami. Tajemství a záhady se nabalují na sebe a vy nemůžete ani na chvíli polevit v ostražitosti.
Kniha je autentická, surová a zároveň i nesmírně dojemná. Pokud nemáte silné nervy a žaludky, raději se do ní ani nepouštějte. Zlo se tu předvede snad ve všech myslitelných podobách a vy si nejednou řeknete, zda to autorka už náhodou nepřehnala. Přehnala, ale to je na tom to nejlepší. „Co zbylo z mojí sestry“ je kniha, jakých není mnoho. Na své si přijdou ti, kteří mají rádi napínavé detektivky s řadou nečekaných zvratů, i ti, kteří dávají přednost „obyčejným“ příběhům ze života.
Autorka se s ničím a nikým nemazlí a její tempo vyprávění je tak rychlé, že nebudete stíhat. V tomhle thrilleru se toho děje tolik, že by to menším spisovatelům vystačilo na několik knih. Co je na knize výjimečné, to je rozpor mezi obsahem a stylem. To, o čem se píše, je nechutné, děsivé a odporné. Pokud byste knihu označili za horor, nikdo by nemohl nic namítat. S obsahem kontrastuje kultivovaný a vytříbený jazyk oproštěný od patosu. Autorka se snaží o co nejobjektivnější styl, ale paradoxně to s vámi zamává víc, než kdyby se vám podbízela.
Na své si přijdou i milovníci klasických detektivních křížovek, protože Nuala Ellwood si libuje ve dvojsmyslech a narážkách. Pokud jsou postavy náhodou upřímné a vy máte pocit, že mluví pravdu, mějte na paměti, že mohly podlehnout klamu anebo svým předsudkům. Současné činy ovlivňují dávné hříchy, křivdy i pouhá nedorozumění. Kate se předvede v několika rolích a nedokážu říci, která vás nejvíce osloví. Mě bavila Kate jako neohrožená novinářka i Kate coby oběť otce alkoholika. Stejně jako zločiny jsou tu důležité mezilidské vztahy a vy uvidíte, jak málo stačí, aby došlo k tragédii.
Ovšem druhá a třetí část již stojí za to! Sledujeme příběh dvou sester a jejich životy, které nejsou zrovna nejrůžovější. Co se vlastně stalo, děje a kdo je ten "Jediný člověk, kterému se troufáš věřit a který ti lže?" ... přečtete si tuto knihu a koncem budete jistě překvapeni...
Když jsem si četla anotaci, připadalo mi to jako příběh, který se nachází mezi hororem a záhadou. Ale není tomu tak. Opravdu dlouho mi trvalo, než jsem se do knížky začetla. Nechci být kritická; postavy měly opravdu spoustu k vyrovnání, ale v určitých momentech mi strašně lezly na nervy. Celý příběh vrcholí na konci a autorka příběhu dá konec, jaký si zasloužil. Byla to pro mě těžká kniha k přečtení, ale myslím, že by si ji měl každý přečíst a udělat si svůj názor.
Jedinou trochu vadou na kvalitě je za mne její závěr. Ale nakonec možná dobře, že to takhle dopadlo - víc deprese už bych stejně asi neunesla.
Plně doporučuji zvláště těm, kterým se líbí Žena v okně a těším se na snad další Nualinu knihu.