Soubor recenzí, rozhovorů s význačnými osobnostmi z
oboru a úvah o českém filmovém nebi.
Z doslovu Vladimíra Novotného:
(...)
Pro nepřehlédnutelnou tvůrčí osobnost Pavla Melounka se
nesnadno hledá souhrnné a výstižné pojmenování. Byl to nejenom
filmový producent, ale i filmový novinář, filmový kritik, filmový
organizátor, filmový kumštýř, nikoli v poslední řadě rovněž filmový
herec. Vskutku, byl to typický "muž filmu", dychtivě píšící o
filmové tvorbě a sám se na ní všestranně podílející, možná bychom o
něm mohli s obdivem a uznáním mluvit jako o filmařském univerzálu.
Jenže z hlediska této knížky, s přihlédnutím k souboru textů, které
ještě stihl před svým nenadálým a tolik předčasným skonem
shromáždit a uspořádat, je asi zapotřebí vyzdvihnout, že Melounek
byl rozhodně i filmový publicista v nejlepším smyslu tohoto slova:
autor, který přistupuje k autentickému faktu filmového díla
uměleckého s nevšedním vhledem do jeho hájemství a tajemství a
který zároveň zasazuje a zařazuje filmové opusy do časových
souvislostí, tj. do společenského a především kulturního kontextu
daného časoprostoru.
Soubor recenzí, rozhovorů s význačnými osobnostmi z
oboru a úvah o českém filmovém nebi.
Z doslovu Vladimíra Novotného:
(...)
Pro nepřehlédnutelnou tvůrčí osobnost Pavla Melounka se
nesnadno hledá souhrnné a výstižné pojmenování. Byl to nejenom
filmový producent, ale i filmový novinář, filmový kritik, filmový
organizátor, filmový kumštýř, nikoli v poslední řadě rovněž filmový
herec. Vskutku, byl to typický "muž filmu", dychtivě píšící o
filmové tvorbě a sám se na ní všestranně podílející, možná bychom o
něm mohli s obdivem a uznáním mluvit jako o filmařském univerzálu.
Jenže z hlediska této knížky, s přihlédnutím k souboru textů, které
ještě stihl před svým nenadálým a tolik předčasným skonem
shromáždit a uspořádat, je asi zapotřebí vyzdvihnout, že Melounek
byl rozhodně i filmový publicista v nejlepším smyslu tohoto slova:
autor, který přistupuje k autentickému faktu filmového díla
uměleckého s nevšedním vhledem do jeho hájemství a tajemství a
který zároveň zasazuje a zařazuje filmové opusy do časových
souvislostí, tj. do společenského a především kulturního kontextu
daného časoprostoru.
Soubor recenzí, rozhovorů s význačnými osobnostmi z
oboru a úvah o českém filmovém nebi.
Z doslovu Vladimíra Novotného:
(...)
Pro nepřehlédnutelnou tvůrčí osobnost Pavla Melounka se
nesnadno hledá souhrnné a výstižné pojmenování. Byl to nejenom
filmový producent, ale i filmový novinář, filmový kritik, filmový
organizátor, filmový kumštýř, nikoli v poslední řadě rovněž filmový
herec. Vskutku, byl to typický "muž filmu", dychtivě píšící o
filmové tvorbě a sám se na ní všestranně podílející, možná bychom o
něm mohli s obdivem a uznáním mluvit jako o filmařském univerzálu.
Jenže z hlediska této knížky, s přihlédnutím k souboru textů, které
ještě stihl před svým nenadálým a tolik předčasným skonem
shromáždit a uspořádat, je asi zapotřebí vyzdvihnout, že Melounek
byl rozhodně i filmový publicista v nejlepším smyslu tohoto slova:
autor, který přistupuje k autentickému faktu filmového díla
uměleckého s nevšedním vhledem do jeho hájemství a tajemství a
který zároveň zasazuje a zařazuje filmové opusy do časových
souvislostí, tj. do společenského a především kulturního kontextu
daného časoprostoru.
Soubor recenzí, rozhovorů s význačnými osobnostmi z
oboru a úvah o českém filmovém nebi.
Z doslovu Vladimíra Novotného:
(...)
Pro nepřehlédnutelnou tvůrčí osobnost Pavla Melounka se
nesnadno hledá souhrnné a výstižné pojmenování. Byl to nejenom
filmový producent, ale i filmový novinář, filmový kritik, filmový
organizátor, filmový kumštýř, nikoli v poslední řadě rovněž filmový
herec. Vskutku, byl to typický "muž filmu", dychtivě píšící o
filmové tvorbě a sám se na ní všestranně podílející, možná bychom o
něm mohli s obdivem a uznáním mluvit jako o filmařském univerzálu.
Jenže z hlediska této knížky, s přihlédnutím k souboru textů, které
ještě stihl před svým nenadálým a tolik předčasným skonem
shromáždit a uspořádat, je asi zapotřebí vyzdvihnout, že Melounek
byl rozhodně i filmový publicista v nejlepším smyslu tohoto slova:
autor, který přistupuje k autentickému faktu filmového díla
uměleckého s nevšedním vhledem do jeho hájemství a tajemství a
který zároveň zasazuje a zařazuje filmové opusy do časových
souvislostí, tj. do společenského a především kulturního kontextu
daného časoprostoru.
Soubor recenzí, rozhovorů s význačnými osobnostmi z
oboru a úvah o českém filmovém nebi.
Z doslovu Vladimíra Novotného:
(...)
Pro nepřehlédnutelnou tvůrčí osobnost Pavla Melounka se
nesnadno hledá souhrnné a výstižné pojmenování. Byl to nejenom
filmový producent, ale i filmový novinář, filmový kritik, filmový
organizátor, filmový kumštýř, nikoli v poslední řadě rovněž filmový
herec. Vskutku, byl to typický "muž filmu", dychtivě píšící o
filmové tvorbě a sám se na ní všestranně podílející, možná bychom o
něm mohli s obdivem a uznáním mluvit jako o filmařském univerzálu.
Jenže z hlediska této knížky, s přihlédnutím k souboru textů, které
ještě stihl před svým nenadálým a tolik předčasným skonem
shromáždit a uspořádat, je asi zapotřebí vyzdvihnout, že Melounek
byl rozhodně i filmový publicista v nejlepším smyslu tohoto slova:
autor, který přistupuje k autentickému faktu filmového díla
uměleckého s nevšedním vhledem do jeho hájemství a tajemství a
který zároveň zasazuje a zařazuje filmové opusy do časových
souvislostí, tj. do společenského a především kulturního kontextu
daného časoprostoru.
schovat popis
Recenze