Autor se věnuje problematice autorského divadla. Uvedeným pojmem označuje divadlo, které si pro vyjádření svého pohledu na skutečnost vytváří vlastní pojetí divadelnosti – jako jednoty názoru, tématu a divadelních prostředků sloužících k jeho vyjádření. Všímá si zejména problematiky scénáře...
číst celé
Autor se věnuje problematice autorského divadla. Uvedeným pojmem označuje divadlo, které si pro vyjádření svého pohledu na skutečnost vytváří vlastní pojetí divadelnosti – jako jednoty názoru, tématu a divadelních prostředků sloužících k jeho vyjádření. Všímá si zejména problematiky scénáře autorských divadel, u něhož není estetická funkce dominantní, slouží především formování materiálu pro potřeby inscenace, je spojujícím článkem mezi tématem a inscenační tvorbou. Uvedenou problematiku řeší především na příkladech z inscenací Studia Ypsilon, Divadla Husa na provázku, HaDivadla a Divadla na okraji. Další studie se týkají problematiky individualizace herecké výpovědi ve smyslu osobnostního herectví i souvislostí autorského divadla s hnutím otevřeného divadla a druhou divadelní reformou.
schovat popis
Recenze