Vazba: Vázaný
Počet stran: 320
Zařazení: cestopisy reportáže Indie

Nákupem získáte tyto dva krásné dárky

Limitovaná sběratelská záložka 1.

DVD film - Choking hazard 2. K Objednávce od 2 kusů

Málokdo dokáže o Indii vyprávět tak jako Mark Tully, který pochází z Kalkaty, vystudoval v Cambridgi, aby se pak v půli 60. let vrátil do Indie, kde se stal zpravodajem a později šéfem indické BBC. Kniha Indie, cesta do budoucnosti je strhující expedicí po druhé nejlidnatější zemi světa, která má ambici stát se v příštích dekádách největší světovou ekonomikou. Díky autorovu vynikajícímu pozorovacímu i vypravěčskému talentu mají jeho slova o Indii často platnost nejen pro největší demokracii světa, ale i pro Středoevropany. Témata jednotlivých kapitol volí Tully promyšleně tak, aby pak mohl jakoby náhodou zavadit o problematiku často mnohem hlubší a obecnější. Kupříkladu kapitola „Kasty vzhůru nohama“ tak zkoumá kromě postavení dřívějších nedotknutelných i zákulisí voleb a politikaření namísto politiky. Zajímavé jsou i paralely se společenskými změnami od ekonomických liberálních reforem, které v Indii začaly v roce 1991. V první kapitole se vypravíme i za maoistickými guerillami, které operují asi na pětině indického subkontinentu. Už na jejím příkladu je skvěle patrná autorova chápající žurnalistická technika: hovoří jak s partyzány, tak s generály policie, kteří mají vést s guerillami válku – nestaví se však na stranu těch ani oněch, ale na stranu řadových občanů. Jako protřelý žurnalista dokázal Sir Mark Tully nejen sjezdit celý subkontinent i okolí, ale také přitom navštívit a vyzpovídat leckoho od politických hvězd přes kapitány průmyslu až po tamilského národního buditele. Putování s takovým průvodcem je opravdu mimořádným zážitkem.
Tato knížka je o 32% levnější než jinde. Díky čemu držíme ceny tak nízko?
Díky tomu vám dáme knihu Indie - Cesta do budoucnosti jen za 195 Kč.