Motobaterie MOTOBATT MB16U 20Ah náhrada baterií: CB16B-A,\nCB16B-A1, CB16B-A2, MB16U\ns vyšší kapacitou oproti konkurenčním\nakumulátorům, při zachování velikosti a AGM technologií\n(elektrolyt napuštěn ve skelném rouně) umožňuje variabilní umístění baterie,\ntzn. může být nakloněna, nebo i ležet.
\n
\n
\nKompatibilní s motocykly (primárně se určuje typ baterie podle\nrozměrů a pólů baterie, seznam modelů motocyklů není 100%):
\n
\nCAGIVA Elefant E900 - 900CC
\nHONDA VF1000R, F (84-86) - 1000CC
\nSUZUKI Boulevard C50,T,M50 VS800 GL,S Intruder,Boulevard S50
\nSUZUKI VS700GL Intruder (85-87) - 700CC
\nSUZUKI VS750GLP Intruder (88-91) - 750CC
\nSUZUKI VX800 (90-93) - 800CC
\n
\n
\nNejste-li si jisti typem baterie pro váš motocykl, vyhledejte si vhodný\nmodel podle typu vašeho motocyklu v přiložené tabulce kompatibility,\npřípadně napište produkt manažerovi.
\n
\n
\nAGM patří mezi uzavřené, tzv. ventilem řízené baterie. Prostor\nmezi deskami nevyplňuje pouze kapalný elektrolyt, ale každá z olověných\ndesek AGM článku je obalena skelným rounem, do něj je klasický\nelektrolyt nasáklý. Baterie tak sice funguje na stejném principu, ovšem\nrounové separátory jí dávají hned několik výrazných výhod:
\n
\n
\nMotobatt je odolná k vibracím - dlouhodobým působením vibrací\nmůže dojít k uvolnění desek a v konečné fázi až k jejich propojení,\ntedy ke zkratu článku.
\nMotobatt redukuje nebezpečí zkratu článku vlivem sulfatace (v\nangličtině tzv. mechový efekt) - krystalky síranu olovnatého uvolněné z\ndesek klasického akumulátoru mohou elektrolytu migrovat a často dochází\nk jejich vzpříčení mezi + a – deskou čímž dojde ke zkratu článku
\nVyšší odolnost Motobatt k hlubokému vybití – zatímco běžné\nbaterii škodí již několik hodin na úrovni vybití kolem 50%, AGM baterie\ndokáže jít bez výrazné ztráty celkové kapacity až na hodnotu 70% vybití.
\nOdolnost Motobatt k různým režimům provozu - pro motocykly (a\njim podobná vozidla) je charakteristický nepravidelný provoz, tedy\nčastá období kdy baterie zůstává v nedobytém stavu. Oproti klasické\nkonstrukci umí separátory AGM výrazně zpomalit přirozenou sulfataci\nčlánků.
\n
\n
\nPOZOR!!
\n
\nKaždá baterie, a obzvláště motocyklová potřebuje čas od času\nplně dobít.
\nPro správnou údržbu doporučujeme použití některého z moderních typů\nautomatických nabíječek (viz. obrázek CTEK). Tyto přístroje mají přímo\ndeklarováno uzpůsobení pro nabíjení baterií AGM.
\n
\n
\nBaterie Motobatt jsou dodávány s následujícím příslušenstvím:
\n
\n- 2 x připojitelný pól (L, nebo U tvar dle typu baterie)
\n- 4x nerez šroub na póly (standard)
\n- 1x imbus klíč (standard)
\n- 0-3 plastové nástavce (dle typu baterie)
\n
\n
\nParametry a specifikace:
\n
\nKapacita: 20 Ah
\nRozměry: 160 x 90 x 161 mm
\nNapětí: 12 V
\nVývody: 4
\nMotobatt CCA (A): 240
Recenze