Kategorie

Knihovna šlechtičny

Nákupem získáte tyto dva krásné dárky

Limitovaná sběratelská záložka 1.

DVD film - Biloxi blues 2. K Objednávce od 2 kusů

Předložený spis je výsledkem dlouholetého svědomitého badatelského úsilí doc. PhDr. Jitky Radimské, Dr., jejímž stěžejním tématem je problematika průniku jazykově francouzských tisků do šlechtických knihoven v českých zemích. Otázku, která se stala tématem už jejího habilitačního spisu, zkoumá autorka v širokých kulturních, sociálních a literárních souvislostech. Výsledkem jsou pokaždé studie, které obohacují dosavadní poznatky týkající se široce pojatého kulturního transferu. Výjimkou není ani předložená práce. Autorka vyšla z materiálů fondu Rodinný archiv Eggenbergů, který se nachází ve Státním oblastním archivu Třeboň, na pracovišti Český Krumlov. Archivní materiály doplnila studiem odborné literatury převážně zahraniční provenience, která k tématu vyšla. Obrovský korpus prostudovaných prací, rozsáhlých syntéz i dílčích časopiseckých studií, je dokladem jak kvalitního rozhledu pisatelky, tak jejího odpovědného přístupu ke zkoumanému tématu. Práce Jitky Radimské se skládá ze dvou celků, z problémové studie a pečlivě zpracovaného katalogu francouzských tisků z českokrumlovské eggenberské knihovny. Úvod tvoří historická kontextualizace zkoumané problematiky, jež je provedena pečlivě a detailně. Následuje studie týkající se geneze knihovny v Českém Krumlově, analýza jejích katalogů a inventářů, rozbor knižního fondu obecně a jeho utváření ve vztahu k majitelům zámku. Knihy francouzské provenience jsou zkoumány vzhledem k místu vydání, důraz je položen na knihy pařížských tiskařů. Nesporně zajímavé jsou postřehy o vztahu budování knihovny a normativní knihovní literatury - domnívám se, že takto směřovanou otázku si dosud nikdo v českých zemích nepoložil.Prof. PhDr. Milena Lenderová, CSc.
Proč jsme tak levní?
Tato knížka je o 17% levnější než jinde. Díky čemu držíme ceny tak nízko?
Vyladili jsme logistiku
Mákli jsme si. Naše sklady a distribuční cesty fungují efektivně.
Šetříme na reklamě
Místo drahé reklamy vám radši dáme lepší služby. A taky nižší ceny.
Na dopravě nerýžujeme
Velké e-shopy si zvyšují marži vyšší cenou dopravy. U nás máte dopravu za 39.
Díky tomu vám dáme knihu Knihovna šlechtičny jen za 227 Kč.