Bible a moderní kritika

Druh: Kniha
Vazba: Pevná bez přebalu lesklá
Počet stran: 352
Zařazení: monografie 19.-20. stol. věda a víra biblická exegeze katolicismus biblistika historická kritika Bible modernismus papežské dokumenty učení katolické církve

Nákupem získáte sběratelskou záložku

Limitovaná sběratelská záložka

Knihu Bible a moderní kritika napsal Tomáš Petráček, český katolický kněz, historik a teolog, který je autorem řady studií a článků z oblasti sociálních dějin raného středověku a moderních církevních dějin.

V roce 1904 vydal jezuitský generál Luis Martin varování před novou herezí při výkladu Bible, kterou nazývá „historická metoda“. Tento postoj záhy potvrdily nejvyšší církevní autority. O téměř devadesát let později Papežská biblická komise vydává dokument, ve kterém se konstatuje, že historickokritická metoda musí být považována za samotný základ veškeré vědecké exegeze v církvi. Jak došlo k tak radikální změně názoru během devadesáti let? Jaké byly peripetie zápasu o vědecký a kritický výklad Bible v katolické církvi? To jsou některé z otázek, na které se tato práce pokouší formulovat odpověď. Významným přínosem je integrování české katolické exegeze, která v té době měla přinejmenším čtyři vynikající představitele světové úrovně, do příběhu progresivní katolické exegeze té doby. Téma dějin zápasu katolické biblické vědy o přijetí náročných vědeckých kritérií umožňuje otevřít celou řadu dalších otázek: vztah církve a moderní doby, svobody teologické a exegetické práce, způsob výkonu učitelského úřadu církve, vznik a výklad církevních dokumentů, otázku cenzury a autocenzury v církvi, ohrožení vlastní osobní víry vědeckým bádáním či otázku následků ignorování a popírání reálně existujících problémů.

Tato knížka je o 3% levnější než jinde. Díky čemu držíme ceny tak nízko?
Díky tomu vám dáme knihu Bible a moderní kritika jen za 289 Kč.