Kategorie

Slovník nespisovné češtiny

Autor: Jan Hugo

344 běžná cena 495 Kč

Poštovné jen 49
nejnižší v ČR

Nakladatel: MAXDORF NAKLADATELSTVÍ
ISBN: 978-80-7345-198-1
Rok vydání: listopad 2009
Jazyk: Čeština
Druh: Kniha
Vazba: Pevná bez přebalu lesklá
Počet stran: 500
Zařazení: čeština výkladové slovníky jazykové slovníky dialekty etymologie etymologické slovníky slang argot obecná čeština

Nákupem získáte sběratelskou záložku

Limitovaná sběratelská záložka

NAKUPTE SPOLEČNĚ

Kompletní série
1 knihy spolu za výhodnou cenu 1 770 Kč

Ušetříte 920

do kosiku
Vedle tradičních profesních slangů z řemeslnického, železničářského, motoristického či hornického prostředí obsahuje slovník např. také slang současné mládeže, včetně slangu studentského (AKÁDA, MEGEŠ, MEMBL, ZAPÍCT) či mluvy uživatelů drog (ŠPEK, PIKO, FÉRÁK, HALUŠKY). Na klasický kriminální argot navazuje současný vězeňský slang (KVIKOŇ, DYLIŇÁK, ELPASO, KAMIKÓRY, DŽÍPOVAT, PROKINELIT), zařazen je i méně známý argot světských (JAUNERÁK, MULÁK, TÁTRUM, DEVLÍNEK, JAMBORA, DŽUKEL). Pozornost je věnována i tradičnímu brněnskému argotu (LAJVONT, PALI, RÁČNY, MÓDR, ROLA) či ostravské městské mluvě (BEBECHY, LAJVONT, DAJNY, HOCHMES, VOLTR, ŠINAGLE). Hesla jsou doplněna poznámkami o historii a původu slov, čímž slovník odhaluje skryté významy i řadu překvapivých souvislostí, ukazuje "úctyhodné" stáří řady výrazů zdánlivě moderních (ČÓRKA, BENGA, KÉRKA, VEJŠKY, ŠILINGR) či vulgárních (LOFAS, KULOVÝ, PEPŘIT, SEDLÁK). Velmi zajímavá jsou slova původem z romštiny či z jidiš. Čtenářsky atraktivní oblast představuje také cirkusový, divadelní či hudební slang, na jejichž přípravě se podílely přední osobnosti českého uměleckého života. Významný je i sociolingvistický rozměr slovníku, neboť slangové výrazy v něm zařazené umožňují nahlédnout do tajemství jednotlivých oblastí života i do psychologie jejich uživatelů.
Proč jsme tak levní?
Tato knížka je o 31% levnější než jinde. Díky čemu držíme ceny tak nízko?
Vyladili jsme logistiku
Mákli jsme si. Naše sklady a distribuční cesty fungují efektivně.
Šetříme na reklamě
Místo drahé reklamy vám radši dáme lepší služby. A taky nižší ceny.
Na dopravě nerýžujeme
Velké e-shopy si zvyšují marži vyšší cenou dopravy. U nás máte dopravu za 39.
Díky tomu vám dáme knihu Slovník nespisovné češtiny jen za 344 Kč.