Kategorie

Jazyk: Čeština
Druh: 1xkniha
Vazba: brožovaná
Počet stran: 144
Zařazení: korespondence lékaři studie cesty a pobyt věda přírodovědci zdravotnictví sovětizace mikrobiologové

Nákupem získáte tyto dva krásné dárky

Limitovaná sběratelská záložka 1.

DVD film - Biloxi blues 2. K Objednávce od 2 kusů

Práce se zabývá dosud málo probádanou problematikou sovětizace v českých přírodních a lékařských vědách po roce 1948. Přejímání "pokrokových sovětských zkušeností" se zde mimo jiné projevovalo i průnikem dobových nauk spojovaných s agrobiologem Trofimem Děnisovičem Lysenkem, fyziologem Ivanem Petrovičem Pavlovem nebo šlechtitelem Ivanem Vladimirovičem Mičurinem. V mnoha ohledech klíčovým momentem se stala několikaměsíční stáž 24 předních českých a slovenských odborníků v oboru přírodních a lékařských věd v SSSR v závěru roku 1950. Studie osvětluje význam této cesty za pomoci edice některých důležitých dokumentů spojených s výpravou, především dopisů českého mikrobiologa a v dané době výrazného stoupence Lysenkova učení Ivana Málka (1909-1994) své ženě Jindře. Čtenáři se tak otvírá pozoruhodný průhled do myšlenkového světa vědců, kteří na přelomu čtyřicátých a padesátých let 20. století zcela propadli kouzlu stalinistické "vědy". Dalším zajímavým dokumentem, který je zde vydán, je záznam z diskuse českých a slovenských vědců s hlavním guru tehdejší sovětské biologie T. D. Lysenkem.
Proč jsme tak levní?
Tato knížka je o 9% levnější než jinde. Díky čemu držíme ceny tak nízko?
Vyladili jsme logistiku
Mákli jsme si. Naše sklady a distribuční cesty fungují efektivně.
Šetříme na reklamě
Místo drahé reklamy vám radši dáme lepší služby. A taky nižší ceny.
Na dopravě nerýžujeme
Velké e-shopy si zvyšují marži vyšší cenou dopravy. U nás máte dopravu za 39.
Díky tomu vám dáme knihu Úderná skupina? jen za 137 Kč.