Kategorie

Design obálek Fontu/ Font Cover Design 1991 - 2007

49

Poštovné jen
nejnižší v ČR

Nakladatel: Moravská galerie v Brně
ISBN: 978-80-7027-170-4
Rok vydání: 2007
Jazyk: Čeština
Druh: 1xkniha
Počet stran: 36
Zařazení: grafický design katalogy výstav časopisy

Nákupem získáte tyto dva krásné dárky

Limitovaná sběratelská záložka 1.

DVD film - Biloxi blues 2. K Objednávce od 2 kusů

Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou. U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka, Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek, jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print, Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“ hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel. Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden slogan: Font – první grafický časopis. V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu, zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme. Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“ Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998, s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie, lentikulární technologie a další). Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou. U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka, Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek, jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print, Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“ hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel. Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden slogan: Font – první grafický časopis. V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu, zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme. Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“ Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998, s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie, lentikulární technologie a další). Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou. U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka, Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek, jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print, Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“ hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel. Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden slogan: Font – první grafický časopis. V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu, zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme. Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“ Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998, s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie, lentikulární technologie a další). Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou. U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka, Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek, jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print, Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“ hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel. Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden slogan: Font – první grafický časopis. V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu, zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme. Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“ Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998, s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie, lentikulární technologie a další). Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou. U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka, Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek, jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print, Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“ hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel. Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden slogan: Font – první grafický časopis. V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu, zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme. Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“ Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998, s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie, lentikulární technologie a další).
Proč jsme tak levní?
Tato knížka je o % levnější než jinde. Díky čemu držíme ceny tak nízko?
Vyladili jsme logistiku
Mákli jsme si. Naše sklady a distribuční cesty fungují efektivně.
Šetříme na reklamě
Místo drahé reklamy vám radši dáme lepší služby. A taky nižší ceny.
Na dopravě nerýžujeme
Velké e-shopy si zvyšují marži vyšší cenou dopravy. U nás máte dopravu za 39.
Díky tomu vám dáme knihu Design obálek Fontu/ Font Cover Design 1991 - 2007 jen za 49 Kč.